* התחייבות לתוצאות תוך 90 יום - או כסף בחזרה!

מפרצים בשיער

כאשר זקיקי שיער שלנו נפגעים או נחלשים, ובכלל - כשהתפקוד שלהם לא אידיאלי, אנחנו נתחיל לחוות מפרצים בשיער. הזקיקים הם מבנים קטנים דמויי צינור בעור המייצרים שיער. הם ממוקמים בדרמיס, השכבה השנייה של העור, ואחראים על הצמיחה, הצבע והמרקם של השיער שלנו. כל שערה בגופנו, מקצה ראשנו ועד קצות אצבעות הרגליים, צומחת מתוך זקיק שיער. בתוך הזקיקים הללו נמצאים הקרטינוציטים, שהם סוג התא העיקרי לייצור שיער, והם מתרבים ומתבגרים ליצירת פירי שיער.
תוכן עניינים
התקרחות

מהם הגורמים למפרצים בשיער?

בריאותם ותפקודם של זקיקי השיער מושפעים ממגוון גורמים. צריך להבין שאתגרי זקיקי שיער, או שיבושים בצמיחת שיער, עלולים לנבוע מהשפעות פנימיות וחיצוניות כאחד:

הגורמים למפרצים שיער

  • גנטיקה: נטייה גנטית יכולה להשפיע על עובי שיער, צבעו, והסתברות למצבים כמו התקרחות אנדרוגנית, צורה שכיחה של נשירת שיער אצל גברים ונשים כאחד.
  • הורמונים: שינויים הורמונליים או חוסר איזון, כגון אלו המתרחשים במהלך הריון, גיל המעבר, או עקב מצבים כמו תסמונת השחלות הפוליציסטיות (PCOS), עלולים להשפיע על צמיחת השיער.
  • מצבים בריאותיים: מחלות מסוימות, כמו הפרעות אוטואימוניות, במסגרתן הגוף נלחם כנגד עצמו, עלולות לגרום לנשירת שיער.
  • אורח חיים: מתח, תזונה לקויה, עישון וחוסר שינה עלולים לשבש את מחזור צמיחת השיער, שעלול להוביל לנשירת שיער.
  • גורמים סביבתיים: חשיפה לכימיקלים קשים, לתרופות מסוימות או לתנאים קיצוניים עלולה לפגוע בזקיקי השיער, ולהוביל לנשירת שיער או לשינויים באיכות השיער.
התקרחות

טיפול במפרצים בשיער

המושג “מפרצים” מתייחס בדרך כלל לאזורים בקרקפת שבהם צמיחת השיער התדלדלה או פסקה, ויוצרת “מפרץ” או פער בשיער. למרבה המזל, ישנן אסטרטגיות זמינות לחידוש שיער באזורים אלה:

מפרצים
  • תזונה: תזונה מאוזנת ועשירה בחלבון, ויטמינים ומינרלים תומכת בבריאות השיער הכללית ועשויה לעודד צמיחת שיער באזורים בהם השיער דליל.
  • עיסוי קרקפת: עיסוי קבוע של הקרקפת עשוי להמריץ את זרימת הדם ולקדם את צמיחת השיער על ידי מתן חומרים מזינים חיוניים לזקיקי השיער.
  • טיפולים מקומיים: מוצרים המכילים מינוקסידיל או פינסטריד ידועים כממריצים צמיחת שיער. עם זאת, חיוני להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני תחילת הטיפולים הללו.
  • טיפול בלייזר: טיפול בלייזר ברמה נמוכה (LLLT) עשוי לעורר צמיחת שיער על ידי הגברת זרימת הדם לזקיקי השיער.
  • השתלות שיער: במקרים חמורים יותר, השתלת שיער עשויה להיות אופציה. הליך כירוגי זה כולל העברת זקיקי שיער בריאים מאזור אחד של הקרקפת אל מפרצי השיער.
  • הפתרון הטבעי של שורשים: התכשירים שלנו מסעיים לשפר את תפקוד זקיקי השיער ובכך להחזיר להם את היכולות לייצר שיערות במפרצים ולמלא אותם.

בריאות השיער מעבר למפרצים

חשוב לזכור ששמירה על בריאות השיער הכללית היא מעבר להתמקדות במפרצי שיער. שיטות טיפוח טובות לשיער, כמו הימנעות ממוצרי שיער כימיים קשים, הפחתת השימוש בכלים לעיצוב בחום והגנה על השיער שלכם מפני נזקים סביבתיים, עשויה לתרום באופן משמעותי לבריאות הכללית של זקיקי השיער שלכם.

 

בדיקות סדירות אצל רופא עור או טריכולוג (מומחה להפרעות שיער וקרקפת) יכולות לעזור לכם לעקוב אחר בריאות השיער שלכם ולטפל בכל החששות בזמן. 

מעל הכל, זכרו שבריאות השיער, בדומה לבריאות כללית, היא מסע ולא יעד.

מפרצים בשיער
מפרצים בשיער
5/5

רוצה פרטים נוספים על המוצרים של שורשים?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים אליך בהקדם!

חברת שורשים מחזיקה בפטנט חדשני המשקם שיער דליל, מחדש ומעבה את זקיקי השיער וסיב השערה ומעודד צמיחה מחודשת של זקיקי שיער רדומים. כל זה בטיפול ביתי טבעי ופשוט המוגן היגיינית ע״י כל תקנות משרד הבריאות לתקופת הקורונה.

כמה דברים חשובים שצריך לדעת על שורשים:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

אמפולות לחיזוק השיער – המדריך המלא

אמפולות לחיזוק שורשי השיער הן תכשירים טיפוליים מתקדמים המעוצבים לפתרון בעיות שונות הקשורות לשיער ולקרקפת. בניגוד לשמפו או מרכך, הפועלים בעיקר על משטח השיער והקרקפת, אמפולות פועלות מתחת לפני השטח ומספקות טיפול עמוק וממוקד בשורשי השיער עצמם.

קרא עוד »

רולר מזותרפיה: הפתרון להצמחת שיער ומאבק בנשירה

בעידן בו התדמית החיצונית מהווה חלק בלתי נפרד מההצלחה האישית והמקצועית, בעיות כמו נשירת שיער, התקרחות ומפרצים נתפסות כאתגרים משמעותיים. לכן אין זה מפתיע כלל, שרבים מחפשים פתרונות יעילים ומהירים לבעיות אלו, שכן השפעתן על הביטחון העצמי והתפיסה החברתית עלולה להיות כבדת משקל. 

קרא עוד »

עובד או לא? משחות סטרואיד לטיפול בהתקרחות

בעולם שבו המראה החיצוני משחק תפקיד חשוב באופן שבו אנו רואים את עצמנו ונתפסים על ידי אחרים, התקרחות ונשירת שיער יכולות להיות מקור לדאגה רבה ולהשפעה עמוקה על הביטחון העצמי. גורמים רבים יכולים להוביל להתקרחות, החל משינויים הורמונליים, דרך מחלות עור, וכלה בגורמים גנטיים וסביבתיים. 

קרא עוד »

צורות טיפול בקרחת: צורות טיפול נפוצות

התקרחות, או האלופציה, היא מצב שבו נשירת השיער חורגת מהנורמה ומובילה לדלדול או היעדרות מוחלטת של השיער באזורים מסוימים בקרקפת. מדובר בבעיה אסתטית ופסיכולוגית שיכולה להשפיע על איכות החיים של גברים ונשים כאחד. 

קרא עוד »

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר: