* התחייבות לתוצאות תוך 90 יום - או כסף בחזרה!

מה גורם לשיער שלכם להישבר?

תוכן עניינים

שיער הוא מבנה ביולוגי מורכב, המורכב מתאי קרטין צמודים זה לזה. שבירת שיער היא בעיה נפוצה שיכולה להשפיע על גברים נשים וילדים בכל הגילאים. אם אתם תוהים מה הכוונה ל”שבירת שיער”, אז מדובר במצב שבו השיער “נשבר” בחלקו האמצעי או הקרוב לקרקפת. זה יכול להיגרם ממספר גורמים שנציין בהמשך. אך קודם כל, בואו נדבר על מבנה השיער;

מבנה השיער

שיער הוא מבנה ביולוגי המורכב משלושה חלקים עיקריים:

  • האינפונדיבולום: זהו החלק החיצוני ביותר של השיער. הוא נמשך מהאפידרמיס (שכבת עור) העליון ועד צינור בלוטת החלב (בלוטה קטנה הנמצאת בעור).
  • ה-Isthmus: זהו החלק האמצעי של השיער. הוא נמצא בין בלוטת החלב לבין ה-Arrector pili (השריר שזוקף את השיער).
  • ה-Inferior segment: זהו החלק העמוק ביותר של השיער. ובתוכו נמצא זקיק השיער עצמו.

גורמים לשבירת שיער

פגיעה פיזית

פגיעה פיזית בשיער, כגון מתיחה או סחיטה חזקה, יכולים לגרום לשבירתו. פגיעה פיזית יכולה להיגרם על ידי פעולות יומיומיות, כמו:

  • עיצוב שיער: שימוש במכשירים חמים לטיפוח השיער באופן קבוע, כגון פן או מחליק, עלולים לגרום לשבירת השיער. אם אתם משתמשים במכשירים חמים לטיפוח השיער, הקפידו להשתמש בהם בטמפרטורה נמוכה ולזמן קצר ככל האפשר (פגיעות מסוג זה יכולות להחשב גם פגיעות מכניות בשל השימוש במכשירים).
  • סירוק שיער: סירוק שיער באגרסיביות או בצורה חזקה מדי עלולים לגרום לשבירת השיער.

חוסר בויטמינים ומינרלים

תזונה לקויה עשויה לפגוע בבריאות ובגדילת שיער חזק ובריא, במיוחד חוסר בוויטמינים ומינרלים  חיוניים לבריאות השיער,כמו

  • ויטמין A: ויטמין A חיוני ליצירת קרטין, החומר המרכזי בשיער.
  • ויטמין B: ויטמינים מקבוצת B חיוניים לבריאות השיער וקרקפת.
  • ויטמין C: ויטמין C חיוני לייצור קולגן, חלבון המחזק את השיער.
  • ויטמין D: ויטמין D חיוני לספיגת סידן, חומר חיוני לבריאות השיער.
  • ויטמין E: ויטמין E הוא נוגד חמצון המגן על השיער מפני נזק.
  • מינרלים: מינרלים חיוניים רבים, כגון ברזל, אבץ, סידן וזרחן, חיוניים לבריאות השיער.

פגיעה כימית

טיפולים המשתמשים בכימיכלים בשיער, כגון החלקה, “חימצון”, הבהרה או צביעה, יכולים להוביל להחלשת השיער ולשבירתו. טיפולים אלו המשתמשים בכימיכלים פוגעים בשכבות החיצוניות של השיער, מה שהופך אותו לחלש יותר ופגיע יותר לשבירה.

מחלות, טיפולים ותרופות

מחלות מסוימות, כגון מחלות עור, הפרעות הורמונליות או מחלות מערכתיות, יש תופעות לוואי שיכולות לגרום לנשירת שיער. גם טיפולים מסויימים וכן נטילת תרופות מסויימות בעלי תופעות לאווי שעלולות להוביל להחלשת השיער שבירתו ונשירתו.

גורמים תורשתיים

לא תמיד מקבלים מההורים את מה שאנחנו רוצים, לפעמים גם מקבלים גנים שהיו עדיף שישארו במגירה של הגנים. נשירת שיער אנדרוגנטית, שהיא נשירת שיער שכיחה בעיקר אצל גברים, היא גורם תורשתי.

כיצד למנוע שבירת שיער

  • הימנעו משימוש במכשירים חמים לטיפוח השיער באופן קבוע. אם אתם משתמשים במכשירים חמים לטיפוח השיער, הקפידו להשתמש בהם בטמפרטורה נמוכה ולזמן קצר ככל האפשר.
  • סרקו את השיער שלכם בעדינות. סרקו את השיער שלכם בעדינות בכדי למנוע תלישה או שבירה  של השיער.
  • השתמשו במוצרי שיער המותאמים לשיער שלכם. אם יש לכם שיער יבש, השתמשו בשמפו ומרכך לשיער יבש. 
  • הימנעו מלחשוף את השיער שלכם יותר מדי זמן לחום השמש. אם אתם צריכים להיות זמן ממושך בשמש, השתמשו בשמשיה או בכובע כדי להגן על השיער שלכם.
  • הימנעו מלחץ. לחץ יכול לגרום לנשירת שיער, וכן להחלשתו ושבירתו של השיער.

הטיפול של שורשים

גם אם חוויתם את האחד מהגורמים שצויינו במאמר והשיער שלכם נפגע והתחיל להישבר או לנשור, אנו בשורשים בילינו שנים במחקר ייעודי ליצירת פתרון טבעי וחדשני למאבק בנשירת שיער ועידוד צמיחת שיער חזק ובריא. המוצר שלנו רותם את כוחו של הטבע, תוך שימוש בתערובת ויטמינים חיוניים, מינרלים ותמציות בוטניות חזקות. שילוב זה תוכנן במיוחד כדי להצעיר את הקרקפת ולספק חומרים מזינים וחיוניים לזקיקי השיער, להפחית ביעילות את נשירת השיער ולקדם צמיחת שיער חדשה.

באופן טבעי לחלוטין וללא תופעות לוואי, המוצר שלנו הוא בחירה אידיאלית עבור כל מי שמתמודד עם נשירת שיער ומחפש פתרון אמין ויעיל. אם שיער חלש ושבור היא הדאגה שלכם, שקלו את הנוסחה הטבעית של שורשים כפתרון! השאירו לנו את פרטיכם, וצוות המומחים שלנו יצור אתכם קשר בנוגע לייעוץ בהתאמה אישית, שיעזור לכם לקבוע אם הטיפול פורץ הדרך שלנו מתאים לכם.

לסיכום

שיער הוא מבנה ביולוגי מורכב המורכב מתאי קרטין צמודים זה לזה. קרטין הוא חלבון קשה ועמיד, אך הוא גם ניתן להישבר בקלות. שבירת שיער היא בעיה נפוצה שיכולה להשפיע על אנשים בכל הגילאים.

  כדי למנוע שבירת שיער, חשוב להימנע מגורמים שיכולים לגרום לה. הנה כמה טיפים:

  • הימנעו משימוש במכשירים חמים לטיפוח השיער באופן קבוע. אם אתם משתמשים במכשירים חמים לטיפוח השיער, הקפידו להשתמש בהם בטמפרטורה נמוכה ולזמן קצר ככל האפשר.
  • סרקו את השיער שלכם בעדינות. סרק את השיער שלכם בעדינות בכדי למנוע תלישה או שבירה של השיער.
  • השתמשו במוצרי שיער המותאמים לשיער שלכם. אם יש לכם שיער יבש, השתמשו בשמפו ומרכך לשיער יבש.
  • הימנעו מלחשוף את השיער שלכם יותר מדי לחום השמש. אם אתם צריכים להיות זמן ממושך בשמש, השתמשו בשמשיה או בכובע כדי להגן על השיער שלכם.
  • הימנעו מלחץ. לחץ יכול לגרום לנשירת שיער, וכן לשבירתו של השיער.
  • השתמשו תכשירי שיער המעודידים צמיחה של שיער חזק ובריא כמו ערכת בטיפול של שורשים.

רוצה פרטים נוספים על המוצרים של שורשים?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים אליך בהקדם!

חברת שורשים מחזיקה בפטנט חדשני המשקם שיער דליל, מחדש ומעבה את זקיקי השיער וסיב השערה ומעודד צמיחה מחודשת של זקיקי שיער רדומים. כל זה בטיפול ביתי טבעי ופשוט המוגן היגיינית ע״י כל תקנות משרד הבריאות לתקופת הקורונה.

כמה דברים חשובים שצריך לדעת על שורשים:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

אמפולות לחיזוק השיער – המדריך המלא

אמפולות לחיזוק שורשי השיער הן תכשירים טיפוליים מתקדמים המעוצבים לפתרון בעיות שונות הקשורות לשיער ולקרקפת. בניגוד לשמפו או מרכך, הפועלים בעיקר על משטח השיער והקרקפת, אמפולות פועלות מתחת לפני השטח ומספקות טיפול עמוק וממוקד בשורשי השיער עצמם.

קרא עוד »

רולר מזותרפיה: הפתרון להצמחת שיער ומאבק בנשירה

בעידן בו התדמית החיצונית מהווה חלק בלתי נפרד מההצלחה האישית והמקצועית, בעיות כמו נשירת שיער, התקרחות ומפרצים נתפסות כאתגרים משמעותיים. לכן אין זה מפתיע כלל, שרבים מחפשים פתרונות יעילים ומהירים לבעיות אלו, שכן השפעתן על הביטחון העצמי והתפיסה החברתית עלולה להיות כבדת משקל. 

קרא עוד »

עובד או לא? משחות סטרואיד לטיפול בהתקרחות

בעולם שבו המראה החיצוני משחק תפקיד חשוב באופן שבו אנו רואים את עצמנו ונתפסים על ידי אחרים, התקרחות ונשירת שיער יכולות להיות מקור לדאגה רבה ולהשפעה עמוקה על הביטחון העצמי. גורמים רבים יכולים להוביל להתקרחות, החל משינויים הורמונליים, דרך מחלות עור, וכלה בגורמים גנטיים וסביבתיים. 

קרא עוד »

צורות טיפול בקרחת: צורות טיפול נפוצות

התקרחות, או האלופציה, היא מצב שבו נשירת השיער חורגת מהנורמה ומובילה לדלדול או היעדרות מוחלטת של השיער באזורים מסוימים בקרקפת. מדובר בבעיה אסתטית ופסיכולוגית שיכולה להשפיע על איכות החיים של גברים ונשים כאחד. 

קרא עוד »

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר: