* התחייבות לתוצאות תוך 90 יום - או כסף בחזרה!

נשירת שיער פתאומית

לשיער שלנו יש חשיבות גבוהה, הוא יכול לשקף בעבורנו (ובעבור אחרים) את הזהות שלנו, את מי שאנחנו ואת הבריאות שלנו. נשירת שיער פתאומית היא חוויה לא נעימה והרבה פעמים גם מלחיצה בעבור מי שחווה אותה. במאמר זה נעמיק בתופעה כדי להבין מהי נשירת שיער פתאומית, כיצד נוכל לאבחן אותה בזמן, מה יכול לגרום לה ומה ניתן לעשות כדי לטפל בה.
תוכן עניינים
התקרחות

מהי נשירת שיער פתאומית?

נשירת שיער פתאומית היא מצב שבו אדם מאבד כמות גדולה של שיער בתקופה יחסית קצרה של זמן. זהו מצב שכיח ומוכר ברחבי העולם, והוא יכול להשפיע על גברים, נשים וילדים בכל הגילאים. האדם הממוצע יכול לאבד כמות קטנה של שיער בכל יום (בין 50 ל-100 שיערות) מבלי שהדבר ייחשב לנשירת שיער. לעומת זאת, במקרה רציני יותר של נשירה נוכל לראות כי המספר גדל בצורה משמעותית, מה שעם הזמן מוביל לקרחות באיזורים שונים בראש.

כיצד ניתן לאבחן נשירת שיער פתאומית?

גילוי מוקדם של נשירת שיער עשוי לשפר בצורה משמעותית את מצב השיער שלנו. הנה כמה דרכים לגלות האם אתם סובלים מנשירה:

  • תצפית: היו ערניים והבחינו במצב השיער שלכם, אם אתם משתמשים במסרק שיער, תוכלו לבדוק האם נושרת כמות גדולה במיוחד של שיער. עליה פתאומית בכמות השיער שנשר היא הסימן המוקדם ביותר לכך שאתם סובלים מנשירת שיער פתאומית.
  • מבחן המשיכה: תעבירו את היד בשיער שלכם, כך שתמשכו בעדינות רבה את השיער בין האצבעות. אם אתם מבחינים בכמות גדולה של שיער על היד שלכם, סביר כי אתם סובלים מנשירה.
  • בדיקה דרמטולוגית: בעת ביצוע בדיקה דרמטולוגית אצל רופא עור הוא יוכל להתבונן בקרקפת שלכם בצורה חדה יותר, ובכך לזהות האם קיימות בעיות או סימנים מקדימים לנשירת שיער.

מה עלול לגרום לנשירת שיער פתאומית?

הסיבות לנשירת שיער פתאומית הן רבות ומגוונות, ישנן אינספור סיבות אפשריות לנשירה. הנה כמה מהנפוצות ביותר:

  • הימצאות במתח: במידה ונמצאתם בעבר (או היום) במתח פיזי או נפשי כלשהו, כמו למשל טראומה שחוויתם, ניתוח או מחלה קשה, ישנה סבירות גבוהה שתסבלו מנשירת שיער פתאומית. חשוב לזכור כי מצבנו הנפשי משפיע על בריאות השיער שלנו ועל בריאותנו באופן כללי.
  • תזונה לקויה: המזון שאנחנו מכניסים לגוף שלנו (וגם השתייה) יכולים להשפיע רבות על בריאות השיער שלנו. חוסר בחומרים מזינים, ובמיוחד בברזל ובחלבון עלול לתרום לנשירת השיער.
  • טיפולי שיער: שימוש יתר בחומרים כמו ג’ל לשיער, חימר וכו’ עלולים לפגוע באיכות זקיקי השיער ולתרום לנשירת השיער. בנוסף, טיפולים כימיים כמו החלקות וצביעת שיער בשיטות שונות עלולים גם הם לפגום את השיער שלנו.

שאלות נפוצות

ריכזנו בעבורכם מס’ שאלות נפוצות בכל הקשור לנשירת שיער פתאומית, אנחנו משוכנעים שהתשובות לשאלות הללו יעשו לכם קצת סדר:

  1. שאלה: האם ניתן לעצור את נשירת השיער הפתאומית?
    תשובה: בהחלט, במקרים רבים ובהינתן זיהוי מוקדם של הנשירה ניתן לפעול על מנת לעצור אותה.
  2. שאלה: האם לחץ נפשי יכול להזיק לבריאות השיער?
    תשובה: בהחלט כן. מחקרים רבים בתחום רפואת העור מצאו כי מצב של סטרס נפשי יכול לתרום לפגיעה באיכות ובבריאות השיער. חשוב לומר כי טיפול נפשי מדויק יוכל להחזיר (בחלק מהמקרים) את השיער שאבד!
  3. שאלה: האם מוצרי טיפוח לשיער עלולים לגרום לנשירתו?
    תשובה: אכן כן. שימוש יתר במוצרי טיפוח יכול בהחלט לפגום באיכות ובכמות השיער שלכם.

כיצד ניתן לטפל בנשירת שיער פתאומית?

ישנן מגוון דרכים לטיפול בנשירת שיער. הטיפול הטבעי של שורשים מסייע לשיקום השיער, לחידוש ולעיבוי של זקיקי השיער ולצמיחה מחודשת של זקיקים רדומים. הפורמולה של שורשים מאושרת ע”י משרד הבריאות והיא היחידה שמבטיחה תוצאות ממשיות – תוך 3 חודשים בלבד באחריות*. 

נשירת שיער פתאומית
5/5

רוצה פרטים נוספים על המוצרים של שורשים?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים אליך בהקדם!

חברת שורשים מחזיקה בפטנט חדשני המשקם שיער דליל, מחדש ומעבה את זקיקי השיער וסיב השערה ומעודד צמיחה מחודשת של זקיקי שיער רדומים. כל זה בטיפול ביתי טבעי ופשוט המוגן היגיינית ע״י כל תקנות משרד הבריאות לתקופת הקורונה.

כמה דברים חשובים שצריך לדעת על שורשים:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

אמפולות לחיזוק השיער – המדריך המלא

אמפולות לחיזוק שורשי השיער הן תכשירים טיפוליים מתקדמים המעוצבים לפתרון בעיות שונות הקשורות לשיער ולקרקפת. בניגוד לשמפו או מרכך, הפועלים בעיקר על משטח השיער והקרקפת, אמפולות פועלות מתחת לפני השטח ומספקות טיפול עמוק וממוקד בשורשי השיער עצמם.

קרא עוד »

רולר מזותרפיה: הפתרון להצמחת שיער ומאבק בנשירה

בעידן בו התדמית החיצונית מהווה חלק בלתי נפרד מההצלחה האישית והמקצועית, בעיות כמו נשירת שיער, התקרחות ומפרצים נתפסות כאתגרים משמעותיים. לכן אין זה מפתיע כלל, שרבים מחפשים פתרונות יעילים ומהירים לבעיות אלו, שכן השפעתן על הביטחון העצמי והתפיסה החברתית עלולה להיות כבדת משקל. 

קרא עוד »

עובד או לא? משחות סטרואיד לטיפול בהתקרחות

בעולם שבו המראה החיצוני משחק תפקיד חשוב באופן שבו אנו רואים את עצמנו ונתפסים על ידי אחרים, התקרחות ונשירת שיער יכולות להיות מקור לדאגה רבה ולהשפעה עמוקה על הביטחון העצמי. גורמים רבים יכולים להוביל להתקרחות, החל משינויים הורמונליים, דרך מחלות עור, וכלה בגורמים גנטיים וסביבתיים. 

קרא עוד »

צורות טיפול בקרחת: צורות טיפול נפוצות

התקרחות, או האלופציה, היא מצב שבו נשירת השיער חורגת מהנורמה ומובילה לדלדול או היעדרות מוחלטת של השיער באזורים מסוימים בקרקפת. מדובר בבעיה אסתטית ופסיכולוגית שיכולה להשפיע על איכות החיים של גברים ונשים כאחד. 

קרא עוד »

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר: