* התחייבות לתוצאות תוך 90 יום - או כסף בחזרה!

שאלנו 4 גברים שונים “מה זה להיות גבר”, והתשובות שלהם עשויות להפתיע

התקופה האחרונה יכולה לבלבל כל אחד. אנחנו לא מדברים רק על הקורונה, ששינתה את הדרך שבה אנחנו עובדים, מבלים ומבקרים את ההורים - אלא בכלל, תקופה מבלבלת עבור גברים. פעם היה פשוט להיות "גבר" - היית מוצא עבודה וזורם איתה עד הפנסיה ומפרנס בכבוד את המשפחה. המודל לחיקוי היה ברור מאוד: גבר זה אדם חזק, מרוויח ויפה. ממש ג'יימס בונד - מישהו שכל הנשים רוצות להיות איתו, וכל הגברים רוצים להיות כמוהו.
תוכן עניינים

היום, להיות גבר זו לא משימה פשוטה כמו פעם. הרי גם התפיסה של “מה זה גבר אמיתי” הולכת ומשתנה, וגם מקומות העבודה שלנו כבר לא יציבים כמו פעם. אגב, הרבה פעמים גם הזוגיות שלנו לא יציבה.  יש כאלה שקוראים לזה “פלואידיות”. אנחנו פשוט קוראים לזה תקופה חדשה ומרתקת.

כדי להבין קצת יותר מהו הגבר החדש, הושבנו 4 גברים שונים לחלוטין, שלא מכירים זה את זה, לשיחה רצינית על הדברים החשובים באמת.  כראוי לרוח התקופה והריחוק החברתי, את הפגישה ערכנו מרחוק, בזום, אך כבר בדקה הראשונה אפשר היה להבין שאנחנו מדברים עם ארבעה גברים שכל אחד מהם מגיע מרקע שונה לחלוטין.

גברים מכל קצוות הארץ

  • אביאל כהן, בן 26 מנתיבות, מתהדר בתספורת מדויקת למשעי, משקפי ראייה אופנתיים מאוד וחולצה מכופתרת, ככה סתם באמצע היום. 
  • ערן אבידר, בן 31 מנתניה, אסף לכבוד הראיון את השיער שלו לקוקו ארוך, וכך אפשר לראות בקלות שהוא לא התגלח לפחות יומיים.
  • מיקי צדוק, בן 25 מתל אביב, עם חולצה שחורה צמודה שמבליטה את השרירים שלו ושרשרת מוזהבת, לא קטנה, תלויה לו על הצוואר. 
  • האחרון, ענבר אסיף, בן 27 מקיבוץ קטן בצפון הארץ, הופיע לראיון עם חולצה גזורה, שיער פרוע וזקן מבולגן. 

ענבר, זה נראה שממש עכשיו קמת. בוקר טוב.

הרביעייה פרצה בצחוק נבוך. “האמת שלא, חזרתי עכשיו מהעבודה שלי”, סיפר ענבר. למחייתו הוא עוסק בתחום התכנות בחברה קטנה בקריית שמונה.  המשפט הזה של ענבר הספיק כדי לפתוח את השיחה הקולחת על עבודה, בגדים ונראות. 

לדעתכם יש קוד לבוש למי שרוצה להיתפס כ”גבר”?

“האמת, עד לפני כמה שנים הייתי בטוח שכן”, מספר אביאל, “אני רגיל לראות את האנשים בסביבה שלי מתלבשים בצורה מסוימת ומתנהגים בצורה מסוימת. עד לאחרונה, הדרך הזאת נתפסה בעיני כ’דרך הנכונה להיראות’. היום אני מבין שזה שטויות. שכל אחד יעשה מה שטוב לו”.

הארבעה מהנהנים, וערן הביא מעט מהניסיון שלו. “הייתי תקופה ארוכה בעולם הדייטים. יצאתי עם המון נשים, ובהתחלה באמת ניסיתי להיות ‘גבר’. פתחתי את הדלת של המסעדה שיצאנו אליה, דיברתי בקול עמוק.. כל מיני כאלה. עם הזמן הבנתי שזה לא עושה את הרושם שקיויתי שזה יעשה. באיזשהו שלב פשוט לקחתי צעד אחורה, שחררתי וזה יצר הרבה יותר רושם על הדייטים”.

“בתכל’ס אביאל צודק”, מתערב מיקי בשיחה, “אנחנו עוד רגע ב-2021, ונמאס לנו לחיות בתוך מסגרות מגבילות כאלה. אם היום אני רוצה להיות עם חליפה, אלבש חליפה. מחר בא לי להסתובב עם טרנינג – אעשה את זה. אני יכול להיות גבר עם בגדים מחויטים, ויכול להיות גבר זרוק. הכל תופס”.

“פעם לעשן היה גברי”, מוסיף ענבר, “היום מי מעשן בכלל? זה כל-כך פאסה. אני מתכוון לסיגריות, כן?”

ומה לגבי עבודה? יש עבודות גבריות יותר ועבודות גבריות פחות?

“אני לא חושב שיש היום דבר כזה באמת”, ממשיך ענבר, “יש אולי מקצועות שעדיין נחשבים מגדריים יחסית, אבל זה רק בראש שלנו”.

מה הכוונה מקצועות שנחשבים מגדריים?

“אתה יודע, לראות אישה במוסך זה עדיין מוזר, או נהגת אוטובוס. מצד שני, גם לראות פדיקוריסט זה מוזר. יש בכלל דבר כזה פדיקוריסט?” תהה ענבר.

“ברור שיש”, עונה לו מיקי. “יש לי חבר טוב שהתחיל בתור ספר, באיזשהו שלב נמאס לו לעמוד על הרגליים כל היום אז הוא התחיל לעשות ציפורניים ללקוחות שלו. האמת היא שיש לו ים לקוחות והוא עושה מלא כסף”.

אז מה זה אומר היום להיות גבר בעצם?

“אני חושב שיש הגדרה אחת של גבר”, מספר אבידר תוך כדי שהוא מסדר את הקוקו שלו, “זה כבר לא כמו פעם שהיתה תבנית ברורה למהו גבר”.

תרגיל הג’ודו שהפתיע את מיקי

מיקי בחר לשתף אותנו בסיפור שגרם לו לשנות את ההשקפה שלו לגבי גבריות. “לפני כמה שנים הסתובבתי עם חברים בתל אביב באיזה לילה. זה היה בתקופה של מצעד הגאווה, וכל העיר היתה מפוצצת בגייז, וגם הרבה כאלה מאוד מוחצנים בנראות שלהם, שיכולה להתפרש כמאוד נשית”.

לדבריו, הוא וחברים שלו ראו קבוצה של שלושה חבר’ה מציקים לשני גברים שלבושים בצורה מאוד נשית. “לפני שהספקנו להתערב, אחד מהשניים שהציקו להם העיף את אחד המטרידנים באיזה תרגיל ג’ודו מטורף, ולפני שהשניים האחרים הספיקו לעשות משהו – הוא פנה אליהם ואיים עליהם בקול תקיף שהם הבאים בתור. הם פשוט התקפלו והלכו משם”.

“אני זוכר שהייתי בהלם”, המשיך מיקי, “אתה רואה מישהו שמצד אחד מנסה להיות כמה שיותר נשי, ופתאום הוא שלף איזה תרגיל של ברוס לי… אני זוכר שבאותם ימים זה די בלבל אותי. שבר לי כמה מוסכמות”.

שלושת הגברים שהשתתפו בשיחה הסכימו שהתפיסה הזאת שלפיה גבר צריך לעשות דברים בצורה כזו או אחרת כבר לא תופסת. 

“לנסות להתאים אותנו לאיזו תבנית בסיסית זה די משעמם, אם לומר את האמת”, אמר מיקי, “מלא אנשים אמרו לי שאני צריך לעשות משהו עם השיער שלי, כי הוא לא מתאים לאיך שאני נראה”

מה הבעיה בשיער שלך?

מיקי חושף בפנינו את הקרחת הקטנה שנמצאת בקודקוד הראש שלו. “אמרו לי שעם כל זה שאני מטפח את הגוף שלי, אני צריך שיער סמיך, כמו של אביאל”, הוא מספר. 

איך זה משפיע עליך שאומרים את זה?

“שילכו להכין חמוצים”, צוחק מיקי. “אני יודע מי אני, יודע מה אני שווה, ואני לא צריך שהשיער שלי יהיה ככה או אחרת בשביל להרגיש יותר טוב עם עצמי”.

בשורה התחתונה, נראה שהארבעה שישבתי איתם לשיחה בזום כבר מבינים שאידיאל הגבריות ואידיאל היופי הגברי הרבה יותר גמישים מאשר בעבר. 

הם מבינים שבסופו של דבר, יש את הקנקן, ויש את מה שבתוכו – וזה מה שהכי חשוב. לפני שאנחנו מסיימים את השיחה ונפרדים לשלום, ענבר מבקש להוסיף משהו אחרון. 

“דיברנו פה על זה שחשוב להיות עצמנו, שהגבריות שלנו מתחילה מבפנים”, הוא מציין, “אבל חשוב לזכור שיש אנשים שלא נוח להם עם איך שהם נראים. יש כאלה שירגישו לא נוח עם שיער כמו של מיקי – וזה הכי בסדר בעולם. אם אתה לא מרגיש בנוח עם משהו, זכותך לשנות אותו. העיקר שיהיה לך נוח עם עצמך”.

מסכימים עם מה שענבר אמר עכשיו?

“מאה אחוז”, אמר אביאל, וכולם הנהנו איתו בהסכמה. 

כנראה שבשנת 2021, להיות גבר זה פשוט להרגיש בנוח עם עצמך, ואם יש משהו שאתה לא מרגיש בנוח איתו – פשוט תשנה אותו. בלי הרבה כאבי ראש. 

רוצה פרטים נוספים על המוצרים של שורשים?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים אליך בהקדם!

חברת שורשים מחזיקה בפטנט חדשני המשקם שיער דליל, מחדש ומעבה את זקיקי השיער וסיב השערה ומעודד צמיחה מחודשת של זקיקי שיער רדומים. כל זה בטיפול ביתי טבעי ופשוט המוגן היגיינית ע״י כל תקנות משרד הבריאות לתקופת הקורונה.

כמה דברים חשובים שצריך לדעת על שורשים:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

דרכים לשמור על בריאות השיער והקרקפת בגיל המבוגר

בעולם המודרני, שבו המראה החיצוני תופס מקום חשוב בחיי היומיום, שמירה על בריאות השיער והקרקפת הופכת לנושא מרכזי בתחום הטיפוח האישי. עם התקדמות הגיל, נתקלים רבים באתגרים כמו נשירת שיער, שיער דליל ואף התקרחות. אך האם ניתן להאט את התהליכים הללו ואף להפוך אותם? במאמר זה נצלול לעומקם של מגוון פתרונות טבעיים ויעילים, ונכיר את הפורמולה המהפכנית של ‘שורשים’, המבטיחה לשנות את כללי המשחק בתחום בריאות השיער והקרקפת, גם בגיל המבוגר.

קרא עוד »

שורש הבעיה: איך מתמודדים עם אובדן שיער

בעידן שבו המראה החיצוני תופס מקום מרכזי בתרבות שלנו, אובדן שיער עלול להיות חוויה מטלטלת לרבים. זהו לא רק עניין של שינוי במראה, אלא גם עניין בעל השפעה על הזהות, הביטחון העצמי ולתחושת הבריאות שלנו. 

קרא עוד »
יתרונות וחסרונות של השתלת שיער

כל מה שרציתם לדעת על השתלת שיער

השיער שלנו חשוב לנו, הוא חלק עיקרי מהמראה החיצוני שלנו והוא משפיע רבות על ההערכה העצמית שלנו. נשירת שיער עלולה להיות תהליך לא נעים, ואחת מהדרכים לשקם ולהחזיר את השיער שאבד היא ביצוע השתלת שיער. במאמר זה נצלול לעומק הדבר ונבין מהי השתלת שיער, באילו מקרים נבצע אותה ומהם היתרונות והחסרונות בה.

קרא עוד »
התקרחות

נשירת שיער פתאומית

לשיער שלנו יש חשיבות גבוהה, הוא יכול לשקף בעבורנו (ובעבור אחרים) את הזהות שלנו, את מי שאנחנו ואת הבריאות שלנו. נשירת שיער פתאומית היא חוויה לא נעימה והרבה פעמים גם מלחיצה בעבור מי שחווה אותה. במאמר זה נעמיק בתופעה כדי להבין מהי נשירת שיער פתאומית, כיצד נוכל לאבחן אותה בזמן, מה יכול לגרום לה ומה ניתן לעשות כדי לטפל בה.

קרא עוד »

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר: