* התחייבות לתוצאות תוך 90 יום - או כסף בחזרה!

האם אפשר למנוע מפרצים בשיער?

תוכן עניינים

מפרצים בשיער הם תופעה שכיחה המשפיעה על גברים כמעט בכל גיל. הם נגרמים בדרך כלל על ידי רגישות להורמון הגברי דהידרוטסטוסטרון (DHT), אשר יכול לגרום לשיער להתכווץ ולהיפול.

מהם הגורמים למפרצים בשיער?

רגישות זקיקי השיער ל-DHT

הגורם העיקרי למפרצים בשיער הוא ההרומון – DHT. DHT הוא נגזרת של ההורמון הגברי טסטוסטרון. הוא מופרש בגוף על ידי בלוטות האדרנל והאשכים והוא משפיע על שלב גדילת השיער ומוביל להתקרחות.

תורשה

מפרצים בשיער הם בדרך כלל תורשתיים. אם למישהו במשפחה שלכם יש מפרצים בשיער, אתם בסיכון גבוה יותר לפתח אותם גם כן, למידע נוסף בנושא לחצו כאן.

גיל

מפרצים בשיער הם תופעה שכיחה יותר עם הגיל. ככל שאתם מתבגרים, רמות ה-DHT בגוף שלכם עולות. זה יכול להוביל לרגישות מוגברת ל-DHT ולנשירת שיער.

מתח נפשי

מתח נפשי גורם בין היתר לשינויים פיזיולוגיים בגוף האדם, כמו – לחץ דם מוגבר, הזעה והפשרת הורמונים מסויימים. חלק מתופעות הלוואי של השפעות אלו על גוף האדם הוא נשירת שיער מוגברת ובעצם ליצירת מפרצים בשיער, למידע נוסף תוכלו לבדוק את המאמר שלנו “הקשר בין מתח לדילול שיער“.

בעיות רפואיות

בעיות רפואיות, כגון תת-פעילות של בלוטת התריס וכדומה, יכולות לגרום לנשירת שיער, בין היתר למפרצים בשיער.

תרופות 

לכל התרופות יש מספר תופעות לוואי שעלולות להופיע בעקבות השימוש בתרופה, ולכן נטילת תרופות מסוימות, עלולות לגרום לנשירת שיער, וכן למפרצים בשיער. במידה ונשירת שיער הינה חלק מתופעות הלוואי שלהם.

האם אפשר למנוע מפרצים בשיער?

אם אתם בסיכון גבוה להיווצרות מפרצים בשיער, ישנם כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי לנסות למנוע אותם:

תזונה בריאה

תזונה בריאה היא חשובה לבריאות הכללית שלכם, וויטמינים ומינרלים חשובים לבריאות השיער. הקפידו לאכול הרבה פירות, ירקות, דגנים מלאים וקטניות.

  • פירות וירקות: עשירים בויטמינים, מינרלים וחומרים מזינים אחרים.
  • דגנים מלאים: מספקים סיבים, חלבון וויטמינים החיוניים לבריאות השיער.
  • קטניות: מספקות חלבון, ברזל וחומרים מזינים אחרים החיוניים בין היתר לבריאותו של השיער.

פעילות גופנית

פעילות גופנית סדירה עוזרת לשפר את זרימת הדם, אשר חיונית לבריאות השיער. זרימת דם טובה מסייעת להביא חמצן וחומרים מזינים לשורשי השיערות, מה עוזר לחזק את השיער ולמנוע נשירתו.

ניהול מתח

מתח נפשי הוא אחד הגורמים לנשירת שיער, וכמובן למפרצים. השתדלו למצוא דרכים להפחית את המתח בחייכם, ניתן לעשות זאת על ידי יוגה, מדיטציה או פעילות גופנית.

טיפולים למפרצים בשיער

אם אתם מפתחים מפרצים בשיער, ישנם מספר דרכים שעל ידם ניתן לחזק את השיערות, להאט את תהליך ההתקרחות או אפילו לחדש את צמיחת השיער.

טיפולים טבעיים

הטיפול הטיבעי של חברת שורשים לטיפול בבעיית נשירת שיער והתקרחות יתן לכם פתרון  טבעי, לא פולשני ויעיל. התכשירים שלנו מסעיים לשפר את תפקוד זקיקי השיער ובכך להחזיר להם את היכולות לייצר שיערות במפרצים ולמלא אותם.
בזכות תהליך האבחון וההתאמה המקצועי והמדוייק של שורשים,

אנו מסוגלים להתחייב לכם לתוצאות מהטיפול תוך 90 יום בלבד בשיחה עם היועץ המומחה שלנו הוא יעריך את סיכויי הצלחת הטיפול וההתאמה שלכם לטיפול שלנו באופן מקצועי.

תרופות

תרופות לטיפול בנשירת שיער, יכולות לעזור להפחית את נשירת השיער ולהגדיל את צמיחת השיער. חשוב לזכור שלכל תופה ישנם מספר תועות לוואי ועל כן לפני כל נטילת תרופה יש להתייעץ עם רופא.

הליכים רפואיים

  • השתלת שיער היא הליכים כירורגיים המשתמשים בזקיקי שיער מחלק אחר של הגוף כדי להשתיל אותם בקרקפת ההתקרחת.
  • לייזר קרן דקה (LLLT) הוא טיפול לא פולשני המשתמשת בלייזר כדי להגביר את זרימת הדם לקרקפת ולעודד צמיחת שיער.
  • טיפול פלזמה עשירה בטסיות (PRP) הוא טיפול לא פולשני המשתמשת בדם של המטופל כדי להזריק טסיות דם לקרקפת. הטסיות הדם מכילות חומרים שיכולים לעזור לעודד צמיחת שיער.

סיכום

אין דרך להבטיח למנוע מפרצים בשיער, אך ישנם דברים שאתה יכול לעשות כדי להפחית את הסיכון שלך. תזונה בריאה, פעילות גופנית סדירה וניהול מתח הם כולם חשובים לבריאות השיער הכללית שלך. אם אתה מפתח מפרצים בשיער, הפתרון הטבעי של שורשים מסייע לשפר את תפקוד זקיקי השיער ובכך להחזיר להם את היכולות לייצר שיערות במפרצים ולמלא אותם. ישנם עוד מספר טיפולים שיכולים לעזור להאט את התקדמות ההתקרחות או אפילו לחדש את צמיחת השיער.

רוצה פרטים נוספים על המוצרים של שורשים?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים אליך בהקדם!

חברת שורשים מחזיקה בפטנט חדשני המשקם שיער דליל, מחדש ומעבה את זקיקי השיער וסיב השערה ומעודד צמיחה מחודשת של זקיקי שיער רדומים. כל זה בטיפול ביתי טבעי ופשוט המוגן היגיינית ע״י כל תקנות משרד הבריאות לתקופת הקורונה.

כמה דברים חשובים שצריך לדעת על שורשים:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

אמפולות לחיזוק השיער – המדריך המלא

אמפולות לחיזוק שורשי השיער הן תכשירים טיפוליים מתקדמים המעוצבים לפתרון בעיות שונות הקשורות לשיער ולקרקפת. בניגוד לשמפו או מרכך, הפועלים בעיקר על משטח השיער והקרקפת, אמפולות פועלות מתחת לפני השטח ומספקות טיפול עמוק וממוקד בשורשי השיער עצמם.

קרא עוד »

רולר מזותרפיה: הפתרון להצמחת שיער ומאבק בנשירה

בעידן בו התדמית החיצונית מהווה חלק בלתי נפרד מההצלחה האישית והמקצועית, בעיות כמו נשירת שיער, התקרחות ומפרצים נתפסות כאתגרים משמעותיים. לכן אין זה מפתיע כלל, שרבים מחפשים פתרונות יעילים ומהירים לבעיות אלו, שכן השפעתן על הביטחון העצמי והתפיסה החברתית עלולה להיות כבדת משקל. 

קרא עוד »

עובד או לא? משחות סטרואיד לטיפול בהתקרחות

בעולם שבו המראה החיצוני משחק תפקיד חשוב באופן שבו אנו רואים את עצמנו ונתפסים על ידי אחרים, התקרחות ונשירת שיער יכולות להיות מקור לדאגה רבה ולהשפעה עמוקה על הביטחון העצמי. גורמים רבים יכולים להוביל להתקרחות, החל משינויים הורמונליים, דרך מחלות עור, וכלה בגורמים גנטיים וסביבתיים. 

קרא עוד »

צורות טיפול בקרחת: צורות טיפול נפוצות

התקרחות, או האלופציה, היא מצב שבו נשירת השיער חורגת מהנורמה ומובילה לדלדול או היעדרות מוחלטת של השיער באזורים מסוימים בקרקפת. מדובר בבעיה אסתטית ופסיכולוגית שיכולה להשפיע על איכות החיים של גברים ונשים כאחד. 

קרא עוד »

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר: