* התחייבות לתוצאות תוך 90 יום - או כסף בחזרה!

האם הסביבה גורמת לכם לאבד שיער?

תוכן עניינים
גורמים סביבתיים לנשירת שיער

נשירת שיער היא תופעה שכיחה הפוגעת בגברים ונשים כאחד. ישנם מספר גורמים העלולים לגרום לנשירת שיער, כאשר אחד הגורמים הנפוצים ביותר הוא גנטיקה. עם זאת, גם גורמים סביבתיים יכולים ועלולים להוביל לנשירת השיער והתקרחות.

גורמים סביבתיים המובילים לנשירת שיער

חשיפה לכימיקלים:

חשיפה לכימיקלים עלולה למלא תפקיד משמעותי בנשירת שיער, במיוחד באמצעות מגע ישיר או הפרעה הורמונלית. כאשר כימיקלים מסוימים באים במגע ישיר עם הקרקפת, הם עלולים לגרום נזק לזקיקי השיער, מה שמוביל לנשירת שיער. חשיפה לכימיקלים אלה נפוצה לעיתים קרובות בחשיפה תעסוקתית (במסגרת העבודה) או באמצעות שימוש במוצרי טיפוח כימיים לשיער. 

החשיפה לכימיקלים יכולה לגרום לנשירת שיער על ידי מספר מנגנונים:

  • פגיעה ישירה בזקיקי השיער: כימיקלים מסוימים יכולים לגרום לנזק ישיר לרקמות הזקיקים, מה שמוביל בסופו של דבר לנשירת השיער.
  • פגיעה בהתפתחות השיער: כימיקלים מסוימים עלולים לפגוע בהתפתחות השיער, מה שעלול לגרום לשיער דק יותר או לקיצור חיי השיער.
  • הפרעה לזרימת הדם לקרקפת: כימיקלים מסוימים מפריעים לזרימת הדם לקרקפת, מה שמוביל לפגיעה בזקיקי השיער וגורמים לנשירה.

כמה מהכימיקלים הנפוצים אשר ידועים לשמצה במיוחד כתורמים לנשירת שיער: 

  • סולפטים – נמצאים לעתים קרובות בשמפואים, עלולים להסיר מהשיער את השמנים הטבעיים שלו, ולהוביל לגדילים יבשים ושבירים הנוטים יותר לנשור. 
  • פרבנים – המשמשים כחומרים משמרים במוצרים רבים, יכולים לחקות אסטרוגן, לשבש את האיזון ההורמונלי ולהשפיע על צמיחת השיער. 
  • פורמלדהיד – המצוי לעתים קרובות במוצרים להחלקת שיער, עלול לגרום לגירוי בקרקפת ולנשירת שיער לאחר מכן. 
  • אלכוהול – ריכוזים גבוהים של אלכוהול במוצרי שיער עלולים להוביל ליובש ולנזק, 
  • פתלטים – הנפוצים בקוסמטיקה, יכולים לשבש את תפקוד ההורמונים, ולהשפיע על הבריאות הכללית של השיער.

חשיפה לתרופות: 

תרופות מסוימות, כמו תרופות לטיפול בסרטן (כמו כימותרפיה, הקרנות), תרופות נגד חרדה, דיכאון ובעיות לב, עלולות לגרום לנשירת שיער כאחת מתופעות הלוואי. נשירת שיער כתופעת לוואי של תרופות היא בדרך כלל זמנית ותיעלם לאחר הפסקת הטיפול התרופתי. עם זאת, במקרים מסוימים, נשירת השיער עלולה להפוך לקבועה.

תנאים קיצוניים: 

תנאי מזג אויר קיצוניים, כגון חום או קור קיצוניים, חשיפה ממושכת לשמש וכדומה עלולים לפגוע בזקיקי השיער ולגרום לנשירה. החשיפה לתנאים קיצוניים גורמת לנשירת השיער על ידי מספר מנגנונים:

  • פגיעה ישירה בזקיקי השיער: חום וקור קיצוניים מובילים לנזק ישיר לרקמות הזקיקים, מה שעלול להוביל לנשירה של השיער.
  • פגיעה בהתפתחות השיער: חשיפה ממושכת לשמש עלולה לפגוע בהתפתחות השיער, מה שגורם לשיער דק יותר ו/או לקיצור חיי השיער
  • חשיפה לשמש – חשיפה ממושכת לקרני ה-UV של השמש עלולה לפגוע בשכבה החיצונית ביותר של השערה. זה עלול להפוך את השיער ליבש, חלש ונוטה יותר לשבירה. קרני ה-UV עלולות גם להוריד את רמת החלבונים בשיער, ולהוביל לדילול.
  • קור ורוח – קור קיצוני, לעתים קרובות יחד עם רוחות חזקות, עלול להיות בעייתי לשיער. אוויר קר מייבש את הקרקפת והשיער, מפחית את תכולת הלחות שלו, מוביל ליובש, שבריריות ומחליש את השיער. רוח עלולה לסבך את השיער, ולגרום לנזק כתוצאה מסירוק מוגבר והברשה כדי להתיר אותו.
  • לחות וגשם – לחות גבוהה עלולה גם היא לגרום לשיער לספוג לחות עודפת מהאוויר, מה שמוביל להחלשת מבנה השיער. חשיפה תכופה למי גשמים, במיוחד באזורים עם זיהום גבוה, עלולה להוביל להצטברות מזהמים על הקרקפת והשיער, שעלולה לפגוע בהם ולגרום לגירוי בקרקפת.
  • חום – חום מוגזם, במיוחד חום יבש כמו זה שאנו רגילים לו בקיץ הישראלי, עלול להסיר לחות מהשיער והקרקפת, ולהוביל ליובש ולגרום לשיער להפוך שברירי. זה עלול להפוך את השיער לרגיש יותר והזיק לו כתוצאה משבירה.

גורמים אלו, בנפרד או בשילוב, עלולים לפגוע בשיער והקרקפת, מה שעלול להוביל לנשירת שיער זמנית או אפילו קבועה (אם הקרקפת ניזוקה באופן משמעותי או אם זקיקי השיער נפגעים). חשוב להגן על השיער והקרקפת מפני מזג אוויר קיצוני על ידי שימוש במוצרי טיפוח מתאימים לשיער, חבישת כובעים או צעיפים, וצמצום החשיפה במידת האפשר. שגרות טיפוח שיער קבועות הכוללות מיזוג והגנה מפני גורמים סביבתיים עשויים לסייע בהפחתת סיכונים אלו.

תנאי מזג אוויר קיצוניים עלולים להשפיע על צמיחת השיער

כיצד להפחית את הסיכון לנשירת שיער הנגרמת על ידי גורמים סביבתיים:

ישנן מספר דרכים אפשריות להפחית את הסיכון לנשירת שיער הנגרמת על ידי גורמים סביבתיים:

  • הימנעו מחשיפה לכימיקלים מסוימים: אם אתם עובדים בסביבה שבה אתם חשופים לכימיקלים מסוימים, הקפדו לנקוט באמצעי זהירות כדי להגן על עצמכם. השתמשו בציוד מגן אישי, כגון מסכה, כפפות ובגדים ארוכים.
  • הימנעו מנטילת תרופות שעלולות לגרום לנשירת השיער: אם אתם נוטלים תרופות, התייעצו עם הרופא שלכם לגבי הסיכונים והיתרונות של נטילת התרופה.
  • הגנה על הקרקפת מפני תנאים קיצוניים: אם אתם עתידים להיחשף לחום או קור קיצוניים או לחשיפה ממושכת לשמש, הקפידו להגן על הקרקפת שלכם. השתמשו בכובע, מטפחת או אמצעים אחרים.
  • טיפול במחלות שעלולות לגרום לנשירת שיער: אם יש לכם מחלה שעלולה לגרום לנשירת השיער, חשוב לטפל במחלה כראוי ומוקדם ככל האפשר.

הגישה החדשנית של שורשים להתמודדות עם נשירת שיער והתקרחות

שורשים הקדישה שנים למחקר ופיתוח גישה טבעית ופורצת דרך לטיפול בנשירת שיער וטיפוח צמיחת שיער חדש ובריא. הנוסחה הייחודית שלנו, עשויה מרכיבים טבעיים, נועדה לטפח את בריאות הקרקפת והשיער כאחד. היא מועשרת בויטמינים חיוניים, מינרלים ותמציות צמחים חזקות, כולם פועלים בסינרגיה לחיזוק הקרקפת ולהזנת זקיקי השיער. הפורמולה שלנו יעילה לא רק בהפחתת נשירת שיער אלא גם בהמרצת צמיחת שיער חדשה.

לסיכום

לסיכום, בריאות השיער שלנו נמצאת בסיכון מתמיד מאיומים חיצוניים שונים, כולל חשיפה לכימיקלים קשים, תרופות מסוימות ותנאי מזג אוויר קיצוניים. כימיקלים המצויים במוצרי שיער מסוימים או במזהמים סביבתיים עלולים לפגוע במבנה השיער ובקרקפת, בעוד שתרופות מסוימות עלולות להפריע למחזור הצמיחה הטבעי של השיער, ולהוביל לדילול או לאובדן של שיער. 

בנוסף, תנאי מזג אוויר קיצוניים כמו שמש עזה, קור, רוח ולחות עלולים להחליש את השיער עוד יותר, ולגרום לו להתייבש ולהישבר. גורמים אלו מדגישים את החשיבות של ערנות לגבי טיפוח השיער והגנה עליו. אימוץ גישה הוליסטית הכוללת שימוש במוצרי שיער עדינים, הימנעות מחשיפה כימית מיותרת, הגנה על השיער ממזג אוויר קיצוני והתייעצות עם ספקי שירותי בריאות לגבי תופעות הלוואי של תרופות יכולים לסייע בשמירה על שיער בריא ומניעת נזקים שניתן להימנע מהם.

רוצה פרטים נוספים על המוצרים של שורשים?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים אליך בהקדם!

חברת שורשים מחזיקה בפטנט חדשני המשקם שיער דליל, מחדש ומעבה את זקיקי השיער וסיב השערה ומעודד צמיחה מחודשת של זקיקי שיער רדומים. כל זה בטיפול ביתי טבעי ופשוט המוגן היגיינית ע״י כל תקנות משרד הבריאות לתקופת הקורונה.

כמה דברים חשובים שצריך לדעת על שורשים:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

אמפולות לחיזוק השיער – המדריך המלא

אמפולות לחיזוק שורשי השיער הן תכשירים טיפוליים מתקדמים המעוצבים לפתרון בעיות שונות הקשורות לשיער ולקרקפת. בניגוד לשמפו או מרכך, הפועלים בעיקר על משטח השיער והקרקפת, אמפולות פועלות מתחת לפני השטח ומספקות טיפול עמוק וממוקד בשורשי השיער עצמם.

קרא עוד »

רולר מזותרפיה: הפתרון להצמחת שיער ומאבק בנשירה

בעידן בו התדמית החיצונית מהווה חלק בלתי נפרד מההצלחה האישית והמקצועית, בעיות כמו נשירת שיער, התקרחות ומפרצים נתפסות כאתגרים משמעותיים. לכן אין זה מפתיע כלל, שרבים מחפשים פתרונות יעילים ומהירים לבעיות אלו, שכן השפעתן על הביטחון העצמי והתפיסה החברתית עלולה להיות כבדת משקל. 

קרא עוד »

עובד או לא? משחות סטרואיד לטיפול בהתקרחות

בעולם שבו המראה החיצוני משחק תפקיד חשוב באופן שבו אנו רואים את עצמנו ונתפסים על ידי אחרים, התקרחות ונשירת שיער יכולות להיות מקור לדאגה רבה ולהשפעה עמוקה על הביטחון העצמי. גורמים רבים יכולים להוביל להתקרחות, החל משינויים הורמונליים, דרך מחלות עור, וכלה בגורמים גנטיים וסביבתיים. 

קרא עוד »

צורות טיפול בקרחת: צורות טיפול נפוצות

התקרחות, או האלופציה, היא מצב שבו נשירת השיער חורגת מהנורמה ומובילה לדלדול או היעדרות מוחלטת של השיער באזורים מסוימים בקרקפת. מדובר בבעיה אסתטית ופסיכולוגית שיכולה להשפיע על איכות החיים של גברים ונשים כאחד. 

קרא עוד »

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר: