* התחייבות לתוצאות תוך 90 יום - או כסף בחזרה!

קרחות בשיער: הגורמים, הטיפול ודרכי מניעה

תוכן עניינים
קרחות בשיער

קרחת היא בעיה נפוצה… היא מתחילה בכך שהשיער שלנו מחליט שהגיע הזמן לנשור. כתוצאה מכך הוא לאט לאט מתחיל להיות דליל יותר ויותר, ואף להגיע למצב שבו אנו נפרדים לחלוטין מהשיער :/ המצב הזה מלחיץ מדי יום מיליוני גברים בישראל ואין ספור גברים ברחבי העולם. לאור כך, נשאלות שאלות רבות כמו מהם הגורמים להיווצרות קרחת וכיצד ניתן לטפל או למנוע אותה? במאמר זה נבחן את הסיבות האפשריות שבגלל בכלל מתחילה הקרחת, מהם הטיפולים הזמינים ונסקור עצות פרקטיות לשמירה על שיער בריא.

מה גורם לקרחת?

קרחת נגרמת כתוצאה משילוב של גורמים הפוגעים במחזור התקין של השיער. להלן הסיבות העיקריות:
  • גנטיקה – ישנה נטייה תורשתית מובהקת לקרחת, במיוחד קרחת גברית נפוצה המתחילה מקו השיער הקדמי. אנשים עם היסטוריה משפחתית של קרחת נמצאים בסיכון מוגבר.
  • הורמונים – שינוי ברמות ההורמונים אנדרוגן ואסטרוגן בגוף עלול להשפיע על מחזור חיי השיער. ירידה בטסטוסטרון אצל גברים מבוגרים היא אחת הסיבות הנפוצות לקרחת גברית.
  • מתח נפשי – מצבי לחץ וחרדה כרוניים גורמים להפרשת הורמוני מתח שפוגעים בצמיחת שיער תקינה.
  • תזונה – מחסור בברזל, ויטמין D, חלבון, וחומצות שומן חיוניות עלול להוביל לקרחת.
  • תרופות – תרופות כימותרפיות, קורטיקוסטרואידים ואחרות עלולות לפגוע במחזור השיער כתופעת לוואי.
  • מחלות עור וזיהומים – דלקות כרוניות בקרקפת, פסוריאזיס, זיהומי פטריות ועוד יכולים לגרום נזק לבולבוליות ולשורשי השיער.

טיפול בקרחת

קיימות מספר אפשרויות טיפוליות עיקריות להתמודדות עם קרחת. אלו הטיפולים הפופולריים:
  • תרופות מקומיות – קרמים, ג’לים ושמפו המכילים חומרים פעילים כגון מינוקסידיל, קטוקונאזול, ופיריתיון זינק שמיועדים לעודד זרימת דם לקרקפת וצמיחת שיער.
  • תרופות פומיות – גלולות כגון פינסטרייד ודוטסטרייד להפחתת דלקת ורגישות בקרקפת. הן יעילות במיוחד לקרחת על רקע זיהומי או אלרגי.
  • טיפול בלייזר – טכנולוגיות לייזר מסוגים שונים לעידוד גדילת שיער חדש באזורי הקרחת. הלייזר מפעיל את התאים ומשפר את זרימת הדם.
  • השתלת שיער – ניתוח כירורגי להעברת רקמות עם שורשי שיער בריאים מאזור אחר בגוף אל אזור הקרחת. שיטה יקרה אך יעילה לטווח ארוך.
  • טיפולים אלטרנטיביים – כגון שמנים אתריים, צמחי מרפא, דיקור סיני, עיסוי קרקפת ועוד. יעילותם מוטלת בספק.
נשירת שיער

הטיפול של שורשים למלמחה בהתקרחות

נשירת שיער היא בעיה נפוצה שרבים מתמודדים איתה. קיימות מספר דרכים לטיפול בתופעה, שכל אחת מהן בעלת יתרונות וחסרונות. אחת האפשרויות היא טיפול תרופתי. קיימות תרופות שונות בשוק שיעילותן משתנה. חלקן פועלות לעצירת נשירת שיער נוספת, בעוד אחרות אף מעודדות צמיחה מחודשת. עם זאת, תרופות אלה עלולות לגרום לתופעות לוואי ואינן מהוות פתרון לטווח ארוך.

גישה אחרת היא טיפול טבעי על בסיס צמחים ושמנים אתריים. גישה זו נטולת תופעות לוואי אך יעילותה מוטלת בספק. היא עשויה להקל בתסמינים אך ספק אם תעצור נשירה לטווח ארוך. השתלת שיער היא פתרון כירורגי יקר יותר אך יעיל לרוב. בשיטה זו מושתל שיער מאזור אחר בגוף אל אזור הקרחת. התוצאות ארוכות טווח אך הניתוח כרוך בהחלמה וסיכונים מסוימים.

לבסוף, שינויים באורח החיים כגון דיאטה (ז”א – תזונה מאוזנת יותר), להוריד לחץ ומתחים בשגרה וכמובן לטפל במחלות רקע לו קיימות. זוהי גישה הוליסטית יותר אשר דורשת השקעה ומעקב, שכן אין פתרון קסם מושלם לנשירת שיער. מומלץ להתייעץ עם מומחה לקבלת המלצה אישית על הטיפול המתאים ביותר עבור כל מקרה. שילוב שיטות אלו  עשוי להניב תוצאות טובות יותר. בואו נרחיב על זה:

מניעת קרחת

בנוסף לטיפול בקרחת קיימת, אפשר לנקוט באמצעים למניעת הופעת קרחת מלכתחילה:
  • תזונה נכונה – דיאטה עשירה בחלבונים, ויטמינים כגון A, B ו-E, מינרלים כמו אבץ וברזל, וחומצות שומן חיוניות.
  • הפחתת מתחים – מניעת מצבי לחץ ממושכים, ופעילויות להרגעה והירגעות כגון יוגה, מדיטציה וכדומה.
  • טיפול במחלות רקע – אבחון וטיפול בבעיות רפואיות הקשורות לקרחת, כגון זיהומי קרקפת, פסוריאזיס ואלרגיות.
  • הימנעות מחומרים כימיים – צמצום שימוש במוצרים המכילים כימיקלים קשים כגון סבונים, קרם סיכה וספריי לשיער.
  • מניעת נזק בשל תסרוקות – הימנעות מתסרוקות הדוקות מדי, ושימוש במברשת רכה ושמפו מעניק לקרקפת.
  • עיסוי קרקפת – עיסויים קלים בקרקפת תורמים לזרימת הדם ובריאות השיער.
  • בדיקות סקר תקופתיות – במידת האפשר, מומלץ לערוך בדיקות דם תקופתיות לאיתור חוסרים תזונתיים. שילוב של אמצעי מניעה אלו יכול לסייע בשמירה על שיער בריא ומלא לאורך שנים רבות.

לסיכום

לסיכום, קרחת ונשירת שיער הן בעיות נפוצות שיש להתייחס אליהן ברצינות. הגורמים לקרחת מגוונים וכוללים היבטים גנטיים, הורמונליים וסביבתיים. קיימות אפשרויות טיפוליות שונות כגון תרופות, טיפולי לייזר, ניתוחים וגישות טבעיות. אין פתרון בודד המתאים לכל אדם.

מומלץ לאבחן היטב את הגורמים לנשירת השיער ולהתייעץ עם מומחה על מנת לקבוע תוכנית טיפול מקיפה. שינויים בתזונה, אורח חיים ומעקב רפואי הם בסיס חשוב. שילוב שיטות עשוי להניב תוצאות טובות יותר. סבלנות והתמדה הם קריטיים להצלחה לאורך זמן.

קרחות בשיער

רוצה פרטים נוספים על המוצרים של שורשים?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים אליך בהקדם!

חברת שורשים מחזיקה בפטנט חדשני המשקם שיער דליל, מחדש ומעבה את זקיקי השיער וסיב השערה ומעודד צמיחה מחודשת של זקיקי שיער רדומים. כל זה בטיפול ביתי טבעי ופשוט המוגן היגיינית ע״י כל תקנות משרד הבריאות לתקופת הקורונה.

כמה דברים חשובים שצריך לדעת על שורשים:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

אמפולות לחיזוק השיער – המדריך המלא

אמפולות לחיזוק שורשי השיער הן תכשירים טיפוליים מתקדמים המעוצבים לפתרון בעיות שונות הקשורות לשיער ולקרקפת. בניגוד לשמפו או מרכך, הפועלים בעיקר על משטח השיער והקרקפת, אמפולות פועלות מתחת לפני השטח ומספקות טיפול עמוק וממוקד בשורשי השיער עצמם.

קרא עוד »

רולר מזותרפיה: הפתרון להצמחת שיער ומאבק בנשירה

בעידן בו התדמית החיצונית מהווה חלק בלתי נפרד מההצלחה האישית והמקצועית, בעיות כמו נשירת שיער, התקרחות ומפרצים נתפסות כאתגרים משמעותיים. לכן אין זה מפתיע כלל, שרבים מחפשים פתרונות יעילים ומהירים לבעיות אלו, שכן השפעתן על הביטחון העצמי והתפיסה החברתית עלולה להיות כבדת משקל. 

קרא עוד »

עובד או לא? משחות סטרואיד לטיפול בהתקרחות

בעולם שבו המראה החיצוני משחק תפקיד חשוב באופן שבו אנו רואים את עצמנו ונתפסים על ידי אחרים, התקרחות ונשירת שיער יכולות להיות מקור לדאגה רבה ולהשפעה עמוקה על הביטחון העצמי. גורמים רבים יכולים להוביל להתקרחות, החל משינויים הורמונליים, דרך מחלות עור, וכלה בגורמים גנטיים וסביבתיים. 

קרא עוד »

צורות טיפול בקרחת: צורות טיפול נפוצות

התקרחות, או האלופציה, היא מצב שבו נשירת השיער חורגת מהנורמה ומובילה לדלדול או היעדרות מוחלטת של השיער באזורים מסוימים בקרקפת. מדובר בבעיה אסתטית ופסיכולוגית שיכולה להשפיע על איכות החיים של גברים ונשים כאחד. 

קרא עוד »

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר: