* התחייבות לתוצאות תוך 90 יום - או כסף בחזרה!

מה גורם לכם לאבד שיער?

תוכן עניינים

נשירת שיער היא תופעה טבעית המתרחשת אצל כמעט כל הגברים. מדי יום, אנחנו מאבדים שערות, אבל בדרך כלל, השיער החדש שצומח מחליף את השיער שאבד. אך כאשר קצב נשירת השיער גדול מקצב צמיחת השיער, עלולה להתרחש נשירת שיער משמעותית, העלולה להוביל לקרחת.

גורמים נפוצים לנשירת שיער

ישנם גורמים שונים ומגוונים לבעיית נשירת השיער והתקרחות – להלן נציג חלק מן הגורמים השכיחים לתופעה הזאת.

תורשה

הגורם השכיח ביותר לנשירת שיער הוא תורשתי. נשירת שיער תורשתית, המכונה גם אלופציה אנדרוגנטית, נגרמת על ידי פעילות של הורמוני המין הגבריים, הטסטוסטרון והדיהידרוטסטוסטרון (DHT). הורמונים אלו גורמים להתקצר של מחזור החיים של השערה, ובסופו של דבר להפסקת צמיחת השיער.

מחלות

מחלות עור רבות עלולות לגרום לנשירת שיער:

  • פסוריאזיס: מחלה אוטואימונית הגורמת להצטברות של תאי עור מתים על העור. פסוריאזיס על הקרקפת עלולה לגרום לנשירה של שיער במקום בו מופיעות הפלאק.
  • אקזמה: מחלת עור דלקתית הגורמת לאדמומיות, גירוד וקשקשת. אקזמה על הקרקפת עלולה לגרום לנשירה של שיער במקום בו מופיעות הפצעים.
  • וסבוריאה: מצב עור הנגרם כתוצאה משגשוג של פטריה על העור. על כן אם סבוריאה פוגעת בקרקפת היא עלולה לגרום לנשירה של שיער, קשקשים, גירוד ודלקת.

בעיות הורמונליות

בעיות הורמונליות רבות עלולות לגרום לנשירת שיער:

  • תת-פעילות של בלוטת התריס: מצב בו בלוטת התריס לא מייצרת מספיק הורמונים תריס. להורמוני בלוטת התריס תפקיד מכריע בצמיחה ותחזוקה של זקיקי שיער, כך שכאשר בלוטת התריס אינה מתפקדת כראוי, זה יכול להשפיע על בריאות השיער, ולהוביל לעייפות, עלייה במשקל ועוד.
  • יתר פעילות של בלוטת האדרנל: מושג זה מתייחס למצב בו בלוטת האדרנל מייצרת יותר מדי הורמוני קורטיזול ואדרנלין. מדובר במצב שיכול להוביל לשורה של תסמינים ובעיות בריאותיות, מצב העלול לגרום לנשירה של שיער, עלייה במשקל, לחץ דם גבוה ועוד.

אנמיה

אנמיה היא מצב בו יש מחסור של תאי דם אדומים תקינים בגוף. אנמיה עלולה לגרום בעקבות חוסר של ברזל בדם לעייפות, חולשה ולנשירה מואצת של שיער עד כדי התקרחות ועוד.

תזונה לקויה

תזונה לקויה מביאה את הגוף למחסור בחלבונים, ויטמינים ומינרלים חיוניים, הנחוצים לבריאות השיער. החלבונים חיוניים לצמיחת השיער, ויטמין A חיוני לבריאות הקרקפת, ויטמין B12 חיוני לבריאות השיער.

מתח נפשי

מתח נפשי כרוני מוביל לנשירת שיער. מתח גורם לגוף להפריש הורמונים המעודדים את פעילות בלוטת יותרת הכליה, בלוטות אלו מווסתות את האיזון של תפקודים רבים בגוף האדם על ידי הפרשה הורמונלית של קורטיזול ואדרנלין, הורמונים אשר משפיעים על צמיחת השיער.

טיפולים לנשירת שיער

הטיפול בנשירת שיער תלוי בגורם לנשירה. במקרים של נשירת שיער תורשתית, ישנם תרופות המפחיתות את ייצור הדיהידרוטסטוסטרון (DHT) בגוף. אך כידוע לכל תרופה יש את תופעות הלוואי שהיא “סוחבת” עימה, ולכן טיפול תרופתי הוא לא הבחירה הראשונה או המועדפת על רוב האנשים.
אך ישנם כמה תחלופות עדיפות וטובות.

טיפולים נוספים לנשירת שיער:

  • הטיפול של שורשים:שורשים הוא תכשיר 100% טבעי לטיפול בנשירת שיער, המבוסס על פטנט חדשני ופורץ דרך המבטיח תוצאות תוך 90 יום. התכשיר פועל בשלושה מישורים עיקריים:
    • שיחזור זקיקי השיער: התכשיר מסייע לשקם זקיקי שיער שנפגעו או נהרסו, ובכך להאריך את מחזור החיים של השערה.
    • עיבוי סיב השערה: התכשיר מסייע לעבות את סיב השערה, ובכך להעניק לשיער מראה מלא וסמיך יותר.
    • צמיחה מחודשת של זקיקי שיער רדומים: התכשיר מעודד צמיחה מחודשת של זקיקי שיער רדומים, ובכך יכול לסייע להגדיל את כמות השיער.
  • טיפול בלייזר: טיפול בלייזר המתבצע על הקרקפת. הטיפול בלייזר נועד לעודד צמיחת שיער.
  • השתלת שיער: השתלת שיער היא הליך כירורגי בו מושתלים זקיקי שיער, אשר נלקחו  מאזורים בעלי צמיחה חזקה של שיער לאזורים עם נשירת שיער.

במקרים של נשירת שיער הנגרמת מגורמים אחרים, הטיפול בגורם לנשירה יסייע גם להפסקת הנשירה. לדוגמה, במקרה של נשירת שיער הנגרמת ממחלת עור, הטיפול במחלה יסייע להפסקת הנשירה.

הנה כמה טיפים שיכולים לעזור להפחית את נשירת השיער:

  • הקפידו על תזונה בריאה ומאוזנת הכוללת מספיק חלבונים, ויטמינים ומינרלים חיוניים.
  • אכלו מזונות עשירים בברזל, כגון בשר אדום, עוף, דגים, קטניות וירקות עליים ירוקים.
  • הימנעו מעישון ומשתיית אלכוהול.
  • נהלו אורח חיים מאוזן ונטול מתח.

אם אתם חווים נשירת שיער משמעותית, מומלץ לפנות לרופא או לרופא עור כדי לאבחן את הגורם לנשירה ולקבל את הטיפול המתאים.

לסיכום

נשירת השיער, היא תופעה טבעית המתרחשת אצל כולם, אך היא יכולה להפוך לבעייתית כאשר קצב הנשירה גדול מקצב הצמיחה. הגורמים לנשירת השיער רבים וכוללים גורמים תורשתיים כמו אלופציה אנדרוגנית (נשירת שיער תורשתית), מחלות עור כמו פסוריאזיס ואקזמה, בעיות הורמונליות כמו תת-פעילות של בלוטת התריס, אנמיה, תזונה לקויה ומתח נפשי. ניתן להפחית את נשירת השיער על ידי טיפול מתאים המונע את היחלשות הזקיקים והשיערות, ודואג לבריאות השיער ועמידותו.

מוזמנים ליצור קשר ולנסות את הטיפול הטבעי והחדשני של שורשים – הטיפול היחיד שמבטיח תוצאות תוך – 90 יום בלבד.

רוצה פרטים נוספים על המוצרים של שורשים?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים אליך בהקדם!

חברת שורשים מחזיקה בפטנט חדשני המשקם שיער דליל, מחדש ומעבה את זקיקי השיער וסיב השערה ומעודד צמיחה מחודשת של זקיקי שיער רדומים. כל זה בטיפול ביתי טבעי ופשוט המוגן היגיינית ע״י כל תקנות משרד הבריאות לתקופת הקורונה.

כמה דברים חשובים שצריך לדעת על שורשים:

אהבתם את התוכן? בטוח תאהבו גם את זה:

אמפולות לחיזוק השיער – המדריך המלא

אמפולות לחיזוק שורשי השיער הן תכשירים טיפוליים מתקדמים המעוצבים לפתרון בעיות שונות הקשורות לשיער ולקרקפת. בניגוד לשמפו או מרכך, הפועלים בעיקר על משטח השיער והקרקפת, אמפולות פועלות מתחת לפני השטח ומספקות טיפול עמוק וממוקד בשורשי השיער עצמם.

קרא עוד »

רולר מזותרפיה: הפתרון להצמחת שיער ומאבק בנשירה

בעידן בו התדמית החיצונית מהווה חלק בלתי נפרד מההצלחה האישית והמקצועית, בעיות כמו נשירת שיער, התקרחות ומפרצים נתפסות כאתגרים משמעותיים. לכן אין זה מפתיע כלל, שרבים מחפשים פתרונות יעילים ומהירים לבעיות אלו, שכן השפעתן על הביטחון העצמי והתפיסה החברתית עלולה להיות כבדת משקל. 

קרא עוד »

עובד או לא? משחות סטרואיד לטיפול בהתקרחות

בעולם שבו המראה החיצוני משחק תפקיד חשוב באופן שבו אנו רואים את עצמנו ונתפסים על ידי אחרים, התקרחות ונשירת שיער יכולות להיות מקור לדאגה רבה ולהשפעה עמוקה על הביטחון העצמי. גורמים רבים יכולים להוביל להתקרחות, החל משינויים הורמונליים, דרך מחלות עור, וכלה בגורמים גנטיים וסביבתיים. 

קרא עוד »

צורות טיפול בקרחת: צורות טיפול נפוצות

התקרחות, או האלופציה, היא מצב שבו נשירת השיער חורגת מהנורמה ומובילה לדלדול או היעדרות מוחלטת של השיער באזורים מסוימים בקרקפת. מדובר בבעיה אסתטית ופסיכולוגית שיכולה להשפיע על איכות החיים של גברים ונשים כאחד. 

קרא עוד »

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר: